Missie, visie en bedrijfswaarden.
Je stelt jezelf soms de vraag: wat is de missie van ons bedrijf? Wat proberen we nu eigenlijk te bereiken? Waar willen we binnen 3 tot 5 jaar staan? Op basis van welke bedrijfswaarden willen we denken, handelen en beslissingen nemen?
Georges begeleidt bedrijven op basis van zijn jarenlange bedrijfservaring in het uittekenen van deze lijnen. Daarnaast ondersteunt hij teams bij het definiëren van een teamcharter van efficiënte samenwerking.
Voordelen.
Externe visitekaartje
In eerste instantie zijn je missie en de visie een extern visitekaartje. Ze maken onmiddellijk duidelijk waar je als bedrijf voor staat en wat de meerwaarde van jouw bedrijf is. Het is een onmisbaar instrument voor je positionering als organisatie.
Interne focus
Een sterk geformuleerde missie, visie en bedrijfswaarden hebben, zorgt voor een houvast bij het nemen van strategische beslissingen. Het brengt focus bij de medewerkers en stimuleert doeltreffende samenwerkingen in teamverband met de focus op een bepaald doel.